2013. április 5., péntek

Huba varrás leírással

"Tigris,tigris, jaj de szép
ragadd meg a bal fülét
csak vigyázz, ne tépjen szét!"


Így szól a mondóka Terence Hill örökbecsűjéből, a Szuperzsaruból. :)
31. éves lett a Bátyó, és már nagyon rég rágta a fülem, hogy szeretne egy Hubát.
A Kázmér és Huba képregény mindkettőnk nagy kedvence, nemcsak azért, mert vicces, hanem mert sokszor borzasztóan komoly és mély gondolatok vannak beleágyazva a képregénykockákba, ami igazán elgondolkodtató...legyen az épp a környezetvédelem fontossága, vagy a fogyasztói társadalmat érintő kritika.
Ha ismeritek a képregényt, nyilván tudjátok, hogy Kázmér a plüsstigrisével éli mindennapjait, és a Tigris Kázmér szemében önálló, élő személyiség. Amikor viszont a szülők szemszögéből mutatják Hubát, akkor bizony csak egy bugyuta-vicces kis plüssállat. Ez utóbbi készült el. :)

Ilyennek látja Kázmér Hubát:
És ilyen a valóságban:



És így sikerült nekem megvarrni:


Mondanom sem kell, ha egy varrónő látta volna mit műveltem, biztos a haját tépte volna a sok szakszerűtlenségtől...sosem tanultam varrni, tavaly nyáron varrtam életemben először varrógéppel, és bár nem hittem volna, hogy sikerül, de képes voltam megvarrni ezt a szeretetgombóc tigrincset.
Amikor nekikezdtem, még nem tudtam, lesz-e belőle értékelhető valami, de azt hiszem, a testvérem iránt érzett szeretett mozgatta az ollót a kezemben és hajtotta a lábam a varrógép pedálján, mert ettől jobbra nem is nagyon sikerülhetett volna. Minden bénázás és félrecsúszott csíkok ellenére nagyon büszke vagyok erre a munkámra, mert kicsit úgy érzem, a számomra lehetetlent sikerült megvalósítani. :)  Szabásminta és varrástudás nélkül, érzésre szabtam-varrtam, mindössze két képet segítségül véve. A képek megtekinthetők itt és itt.

Elhoztam nektek a varrás menetét is képekben. Kérem, hogy a varrónők most ne nézzenek ide. :)

Szükséges anyagok:
  • narancssárga, fekete és fehér anyag (én turkálóban vettem gyerekpólókat, és abból varrtam. 420 Ft volt mindössze, fehér anyagom volt otthon)
  • tömőanyag
  • fekete hímzőfonal
  • olló, cérna, tű
  • ceruza vagy illanó filc
  • gombostűk
  • varrógép

1. lépés: lábak és kezek készítése
A következő sorrendben varrtam egymáshoz csíkokat, hogy meglegyen a csíkos alap: fehér, fekete, narancs, fekete, narancs.
Felhajtottam az anyagot színnel befelé, rárajzoltam először a lábakat (a lábak vége a fehér rész) és körbevarrtam (a félbehajtás miatt az egyik oldalát nem kellett varrni), a végén lyukat hagytam.
A varrás mellett kb. fél centire kivágtam, kifordítottam és kitömtem úgy, hogy a végében ne legyen tömőanyag (így tök jól tud fityegni :) ).
A kezeinél ugyan így jártam el, de azokat picit keskenyebbre és rövidebbre varrtam és végig kitömtem.

2. lépés: test készítése
Szintén csíkos anyagot készítettem 5 narancssárga és 4 fekete csíkból.
Fehér anyagra rárajzoltam a hasát jelentő ovális részt, majd két rétegben összevarrtam (az egy réteg sajnos átlátszott), hagytam rajta lyukat, ezen keresztül kifordítottam. Ezután a csíkos anyagra tettem, és a széle mellett haladva rávarrtam. Miután a has felkerült, félbehajtottam az anyagot (belülre kerüljön a has), és a testét is körbevarrtam, a nyakánál lyukat hagyva. Kifordítottam és kitömtem, a nyílást összehúztam, lezártam (erről nincs fotó sajnos).


3. lépés fej készítése (nekem ez volt a legnehezebb)
2 fület készítettem fekete anyagból. A füleket színnel befelé összevarrtam, kifordítottam.
Narancssárga anyagra rárajzoltam a fejet, varrásráhagyással kivágtam, és színnel befelé összevarrtam a maradék csíkos anyaggal úgy, hogy közben belül a füleket is belevarrtam. A varrás mellett kb. fél cm-rel körbevágtam, kifordítottam, kitömtem.
Erre varrtam kézzel, fehér anyagból, létraöltésekkel a pofiját, amit szintén kitömtem lazán.
Fekete anyagból kézzel felvarrtam az orrát és a csíkokat, és fekete hímzőfonallal kihímeztem a száját és a szemeit.


4. lépés: farok készítése
A test és fej elkészítése után pont annyi anyag maradt, ami elég volt a farokhoz. Egy fekete csíkkal azért kibővítettem, hogy a farok vége fekete legyen. Ugyan úgy készült egyébként, mint a kezek, lábak.

5. lépés: végtagok és a fej felvarrása
A fej, a kezek és a farok végét cérnával összehúztam, majd létraöltéssel a testhez rögzítettem.


A lábak végét rejtett öltésekkel zártam be, és simán felvarrtam.


Hát nekem ez egy szombat délutánomba, és még néhány órámba került, de nagy öröm volt  varrni, és látni, ahogy éltre kel a kezeim között. :) 

 

9 megjegyzés:

Sebbi írta...

Piramidális lett, köszönöm szépen!

Sebbi írta...

http://natethegreatboygenius.files.wordpress.com/2010/02/calvin-and-hobbes-1.jpg

Ditti írta...

Nagyon örülök! Szívesen! Na most azért jó magasra tettem a mércét, ami a jövő évi ajándékod illeti. ;)

Gonda Hajnalka írta...

Hát ez nagyon édes! Tudod én nem izgatom magam a bénázásaim miatt inkább attól jobban szeretem, mert annyit kínlódtam (a cica párszor megszívatott!)
Ügyes vagy és pont az a jó, hogy nem varrónő a szakmánk! Akkor nem lenne a kész mű sem olyan NAGY SZÁM! D:))

Ditti írta...

Igazad van Flóra, így tökéletlenül sokkal tökéletesebb nekem is! :) És köszönöm! :)

Belli írta...

NAGYON CUKI!!!A tesódnak boldog szülinapot kívánok!Borzasztóan ügyes vagy,bárcsak én is tudnék így varrni...:))Szerintem varrónők is megnézhetik,szép munka!

Sebbi írta...

Köszönöm a jókívánságot, Belli! És valóban nagyon ügyes a kis hugicám, büszke vagyok rá!

Névtelen írta...

Az ajándékodon már megint látszik, hogy szívből jött, azért sikerült ilyen jól!!!:)))

Ditti írta...

Belli, Ovivarázs: nagyon köszönöm, igen, valóban szívből jött, és nagyon örülök, hogy ez így látszik rajta! :)
Azért néha elkap a hév, hogy mégiscsak jó lenne elmenni egy varrótanfolyamra...mert olyan jó lenne, ha tudnék úgy varrni, hogy mondjuk egy ruhát át tudjak alakítani... De egyelőre azt még nem mertem, talán 1-1 elhasználódott rucimmal majd azért próbálkozom....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...