2017. december 29., péntek

Gasztroajándékok

Idén végre pár dolgot el tudtam készíteni, amit évek óta csak halogattam.

Házi vaníliás cukor
15 dkg sima cukrot összekevertem 15 dkg nádcukorral és egy vanília rúd kikapart belsejével, majd porrá daráltam az egyveleget. Üvegekbe töltöttem és díszítettem. Kb. 3 hét kell neki, hogy jól összeérjen.


Pálinka
Barátnőmnek zsákocskát varrtam maradék anyagokból, igaz, ebbe nem gasztroajándék került (de kerülhetett volna az is (pl. puszedli, csoki, lekvár...), de apukám küldött neki egy kis hazait is. :) Az üveget a zacskóval összhangban díszítettem, karácsonyi matricát is kapott. Csak azért mutatom meg, mert néha ilyen cseppnyi díszítés is nagyon fel tudja dobni az ajándékot.


Citromkrém
A Shef Parade főzőtanfolyamon készítettem el a karácsonyi menü részeként, de sajnos a receptet elhagytam. A neten viszont találtam egyet, ami nagyon-nagyon finomra sikerült. Sajnos a vaj elfogyott itthon, és mivel az utolsó pillanatban készült el, hogy ne romoljon meg, már venni sem tudtunk. Margarinnal helyettesítve is nagyon-nagyon finom lett.
Hozzávalók (4 kis csatos üveghez):
  • 6 egész tojás
  • 3o dkg cukor
  • 8 dl frissen facsart citromlé
  • két citrom reszelt héja
  • 1o dkg vaj

A cukrot a tojásokkal és a citromlével elkeverjük, és vízgőz fölött kézi habverővel addig kevergetjük amíg be nem sűrűsödik. Ez kb. 1o-15 perc. Ezután levesszük a tűzről,  belekeverjük a citromhéjat és a vajat, folpackkal betakarjuk  keverőtálat és hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, üvegebe kanalazzuk és tetszés szerint díszítjük.





Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...