2013. szeptember 1., vasárnap

Horgolt virágok :)

Sokszor írtam nálatok kommentben, így tudjátok, hogy el vagyok ájulva a szép horgolt dolgoktól. :)

Tény: nem tudok horgolni, csak nagyon alap szinten
Tény: most először horgoltam minta alapján
Tény: könyvből tanultam horgolni, az 1986-os kiadású Gyulai Irén Kössek vagy Horgolj? c. könyvéből.
Tény: a könyvben van hamispálca, kispálca, 1,2 és 3 ráhajtátos pálca; ezeket tudom meghorgolni
Tény: a 100 kötött és horgolt virág c. könyvből választottam mintákat, de ebben van FÉLpélca is, amiről gőzöm sincs, hogy mi. Az egybehorgolásról meg végképp fogalmam sincs. A szálak szabályos eldolgozása, meg a fonalváltás módja megint csak rejtély számomra.
Tény: utána nézhettem volna ezeknek, de nem tettem, annyira akartam már horgolni.
Tény: a végeredmény ezért nem egészen olyan, mint a könyvben, de a lelkesedésem és az örömöm határtalan. :) Bár egyelőre a kezdőknek szóló mintákat merem csak választani, mégis olyan nagy sikerélményt ad.




Az abszolút kedvencem, a fagyöngy. Félpálca nélkül is klassz lett. :)
Általában nem találom rendesen a szemeket, hol kevesebb, hol több mint kéne. Én nem is értem hol kallódnak el. :D

8 megjegyzés:

Vica írta...

Nagyon jók lettek a virágok, csak így tovább. :-)

Ha lehetne egy kérdésem: Nekem a sárga közepű sok fehér szirmú nagyon bejön.A belső kör az milyen pálcákból van?

Belli írta...

JUHÉÉ!!!!Nagyon ügyes vagy,szépségesek a virágok!!!!!!Még hogy nem tudsz horgolni....én nem úgy látom!Tanulni pedig mindig lehet:) Nekem is mindig olyan nagy örömet okoz a horgolás,alig tudom néha letenni a kezemből:)))
Gratulálok neked és csak így tovább!!!! Puszi:)

Hankka írta...

Ügyes vagy, nagyon szépek lettek! :)

Ditti írta...

Köszönöm! :) Hát még azért gyakorolok. A sikerélmény elég ösztönző tud lenni. :)

Vica írom:
közepe: 6 láncszemből hamispálcával gyűrű
1. kör: 1 láncszem, majd 11 rövidpálca a gyűrűbe, a végén már fehén színnel az első láncszembe hamispálcával zárjuk a kört.
2. kör (szirmok): 11 láncszem 1 hamispálca - ezt 12x ismételni. a végén az első kör hamispálcájába hamispálcát öltünk.

Remélem érthető volt. Ha nem, írj egy e-mail címet, beszkennelem neked, és elküldöm! :)

Gonda Hajnalka írta...

Jaj most néztem csak nagyot!!!! Ditti horgol!!!! De édesek és szépek!!!! Ne aggódj szép lassan rájössz...így tanulsz a legtöbbet...KEDVVEL!!!! Ügyi vagy abba ne hagyd!!!! Puszi

Zsimama írta...

Nagyon szépek lettek a virágok, ügyes vagy!

Fákó.Orsi írta...

Végignéztem a blogod, nagyon sok jó ötleted van és a kivitelezés is tetszik! Gratulálok!

Hétalvóka írta...

Tény, hogy én még eddig nem jutottam, de most már tényleg megpróbálok egy kis virágot összehozni!!!:))) Ügyes vagy mint mindig!!!:)))
Szép napot Neked!!!:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...