2012. november 11., vasárnap

45. hét: Süthető gyurma ékszerek

Egy ideje már tervben volt, hogy kipróbálom az ékszerkészítést süthető gyurmával is. Egy dolog tartott csupán vissza: borzasztóan régi sütőm van, amin nemhogy a hőfokok, de még a fokozatok sincsenek bejelölve, csupán a minimum és maximum, és ez azért eléggé megnehezíti a dolgot.
A kifőzés, mint alternatíva, egy darabig szintén elrettentett, mert az olvastam, kifakulhat a gyurma színe.
De miután a kreatív kolléganőm mondta és mutatta is az eredményét a kifőzésnek, belevágtam!


Cernit márkájú gyurmát vettem: csillogós sötét rózsaszínt, és matt, nagyon halvány rózsaszínt használtam.
A világos gyurma nagyon kemény volt, hiába gyömöszöltem, sajnos nem akart szépen formázhatóvá puhulni, ezért egy ici-picit megrepedt itt-ott, de nem bánom, mert nekem így is tetszenek. És mint első alkotások, szerintem nem is rosszak, sőt... :)

A kifőzésről csak annyit, hogy hideg vízbe dobtam őket (épp hogy ellepte), így forraltam fel a vizet ( a legkisebb gázrózsát használtam), majd kb. 1-2 percig takaréklángon forraltam, végül papírtörlőre szedtem. A színéből valóban semmit sem vesztett, úgyhogy a félelmeim a kifőzéssel kapcsolatban alaptalanok voltak.

És hogy hogyan kell rózsát készíteni, két nagyon jó kis videót is láthattok a Pinteresten a Polymer Clay albumomban. :) Kövessetek ott is! :)








2 megjegyzés:

Gonda Hajnalka írta...

Nahát még erről a kifőzésről sem hallottam! SNagyon jól sikerültek a szirmok...olyan élő"!

Ditti írta...

Szia, köszi! Hát a kifőzéssel kapcsolatban én is nagyon-nagyon szkeptikus voltam, de tökéletesen működik, és akár 1-2 db-ot is ki lehet így főzni 3-4 perc alatt, míg a sütés több időt igényel, és 1-2 darabért nem is érdemes bekapcsolni a sütőt. Szóval mindenképp praktikus. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...