2012. november 5., hétfő

44. hét: Caprichos karkötő

Már nagyon régen meg szerettem volna fűzni, de annyira drágák a cseh csiszolt és kása gyöngyök (ehhez ráadásul rengeteg kell), hogy ezidáig lemondtam róla.
Most viszont alkalmam nyílt nagyon kedvezményes áron beszerezni a gyöngyöket, így végre elkészült, és nekem is van Caprichos karkötőm! :)


 

Én az alábbiakból fűztem:

3,5 csomag (nem volt a zacskón feltüntetve hány grammos, elvileg 9 g/zacskó) 11/0-ás világoslila cseh kásagyöngy
180 db 4 mm-es fazettázott világoslila cseh csiszolt gyöngy
180 db 4 mm-es sötétlila cseh csiszolt gyöngy
0,25 mm-es damil
(kézmérettől függően változhat a gyöngyök száma, nekem kis kezem van)

A díszítéshez 15/0-ásat kellett volna használni, de én az alaphoz és a díszítéshez is egyaránt 11/0-ás kását használtam. Szebb lett volna 15/0-sal, akkor szebben behajlott volna, de így sem rossz szerintem.

Lehet kapcsos megoldással is elkészíteni (lásd. pl. itt), nekem viszont jobban tetszik így.

Kapocs nélküli fűzésnél nagyon figyeljünk arra, hogy ne a csuklónk méretéhez, hanem a kézfejünk legszélesebb részéhez viszonyítsuk a karkötő szélességét.

És jó tanács: ha elterveztük a mintát (lehet egyszínű, csíkos, V-alakban mintás, bármilyen egyéb mintás) nagyon alaposan számoljuk ki, hogy hány "oszlopot" kell fűzni, hogy a mintánk tökéletesen kijöjjön összefűzésnél.

A mintát hamarosan hozom! Addig is itt egy idegen nyelvű változat!

Jó fűzögetést! :)





4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez egyszerűen ÁLOMSZÉP!!!:))) Ráadásul a kedvenc színemmel:) Nagyon ügyes vagy!!!

Ditti írta...

Nagyon köszönöm! Sajnos a képek nem is igazán adják vissza, hogy milyen lett (élőben sokkal szebb a színe), de nagyon örülök, hogy így is tetszik! :)

mclahlan írta...

Ditti!! Ez nagyon-nagyon szép!! Szeretnék egy ilyet...:(

Ditti írta...

mclahlan: Nagyon köszönöm!!! Fűzni szeretnél, vagy venni? Ha gondolod segítek, és küldök rajzolt mintát, vagy ha valóban szeretnél, de nem tudsz fűzni, elkészítem neked, csak írj a dittisdolgok@freemail.hu-ra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...